Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Údaje o dodavateli:
Nakladatelství DONA s. r. o.
Sídlo a kontaktní adresa: Komenského 37, 370 01 České Budějovice
Zápis v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích
v oddílu C, vložce číslo 10462
IČ: 26033631
DIČ: CZ26033631
Bankovní spojení: UniCredit Bank, České Budějovice
Číslo účtu: 1002389827/2700
IBAN: CZ8727000000001002389878
SWIFT: BACXCZPP
Další kontaktní údaje:
E-mail: odbyt@dona.cz, dona@dona.cz
Telefon: 386 358 348, 386 359 633
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 15.6.2022 a vztahují se na uzavírání kupních smluv mezi dodavatelem (prodávajícím) a spotřebitelem (kupujícím) prostřednictvím on-line služby – elektronického obchodu na dálku provozovaného na internetových stránkách www.dona.cz – internetový obchod.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a Zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou jiný subjekt, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel.
Internetový obchod má působnost pouze v rámci České republiky.
Informace k objednávkám ze zahraničí na tel: +420 386 358 348 nebo e-mailem: odbyt@dona.cz
Vymezení pojmů:
- Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, podle Občanského zákoníku, pokud jsou smluvními stranami na jedné straně spotřebitel (kupující) a na druhé straně dodavatel (prodávající).
- Dodavatel/prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní či jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
- Spotřebitel/kupující – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem
než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. - Vznik kupní smlouvy – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a kupní smlouva je uzavřena momentem objednání zboží v internetovém obchodě nakladatelství. Od tohoto momentu mezi prodávajícím a kupujícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Závazné potvrzení objednávky vzniká automaticky vygenerovanou odpovědí na zaslanou objednávku.
Objednávka a storno objednávky:
- Hledání v katalogu internetového obchodu lze provádět bez nutnosti registrace. Jednoduchá registrace je vyžadována při nákupu.
- Knihy uvedené v internetovém obchodě jsou skladem. Pokud se jedná o předprodej, je to u titulu zřetelně označeno.
- Při závazné objednávce uvede zákazník úplnou platnou adresu a další kontaktní údaje (e-mail, telefon) a zvolí způsob platby a dopravy. Zákazník má možnost volit mezi dobírkou, tj. platba při převzetí zboží, platbou předem formou bankovního převodu a online platbou. Při osobním odběru platí za zboží hotově při převzetí zboží, žádný manipulační poplatek není účtován.
- Přijetí objednávky potvrzujeme obratem automaticky vygenerovanou odpovědí na vámi zadanou kontaktní elektronickou adresu.
- Posíláme zásilky s nejnižší hodnotou zboží 50 Kč.
- Storno objednávky můžete provést prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu odbyt@dona.cz, nebo telefonicky na č. 385 358 348 do předání dodávky dopravci.
Dodací podmínky:
- Po námi zpracované a potvrzené objednávce expedujeme zásilku obratem, nejpozději však do 3 pracovních dnů (v případě platby na dobírku).
- V případě bezhotovostní úhrady zboží expedujeme zásilku obratem, nejpozději však do 3 pracovních dnů po připsání částky za objednávku na náš bankovní účet.
- V zásilce obdržíte doklad o koupi zboží – jednoduchý daňový doklad.
- Úplný daňový doklad/fakturu vám k zásilce vystavíme, uvedete-li řádné údaje potřebné pro vystavení tohoto dokladu.
- Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího, který v minulosti bezdůvodně neodebral či řádně nezaplatil závazně objednané zboží.
- Zásilky doručujeme prostřednictvím služeb PPL a DPD. Zákazník si může určit konkrétního přepravce (PPL nebo DPD). Při objednávkách nad 899 Kč (zákazník neplatí dopravné) si vyhrazujeme právo využít pro přepravu zásilky dopravní službu DPD.
- U dodávání zásilky službou PPL můžete využít možnosti změnit místo doručení do PPL ParcelShopu na stránkách www.pplbalik.cz, kde po vložení čísla zásilky, které obdržíte po expedici Vaší objednávky e-mailem, můžete vybrat PPL ParcelShop ve vašem městě. Zásilku si můžete pak vyzvednout kdykoli v otevíracích hodinách provozovny, do 7 dnů od uložení v PPL ParcelShopu. Informace lze získat i na zákaznickém servisu PPL 225 331 500.
Platební podmínky:
- Ceny jsou platné v době objednávky.
- Ceny jsou uvedeny v Kč, včetně sazby DPH 0 % u knih a 21 % u ostatního zboží (kalendáře, pasovací listy apod.).
- Zboží zasíláme buď na dobírku v paušální sazbě 138 Kč DPD a 138 Kč PPL, nebo jako doporučenou zásilku při platbě předem formou bankovního převodu v částce 109 Kč DPD, 69 Kč DPD Pickup a 109 Kč PPL.
- Při hodnotě objednaného zboží nad 899 Kč dopravné neúčtujeme. Pokud si zákazník zásilku z jakéhokoliv důvodu nevyzvedne (dodání do místa bydliště, z Parcelshopu apod.), při opětovném zaslání už účtujeme dopravné viz výše.
Expediční náklady:
- Účtujeme pouze dopravné. Balné či jiné expediční náklady neúčtujeme.
- Dopravné za vrácenou zásilku vracíme pouze v případě uznané reklamace.
Převzetí zboží:
- Zboží je zasíláno na dobírku – převzetí se uskutečňuje prostřednictvím doručení PPL nebo DPD, při současném zaplacení dobírkové zásilky. Při platbě předem je objednávka zaslána jako doporučená zásilka a převzetí se uskutečňuje rovněž prostřednictvím doručení PPL nebo DPD.
- V případě poškození vnějšího obalu zásilky tuto od přepravce nepřebírejte a kontaktujte naše odbytové oddělení.
- V případě, že zboží uvnitř zásilky, která při převzetí od přepravce nejevila známky poškození, bylo poškozeno, kontaktujte neprodleně naše odbytové oddělení.
- Odpovědnost za kompletnost nepoškozené dodávky nese dodavatel a náklady na dodání chybějícího zboží jdou na vrub dodavatele.
Reklamace a odpovědnost za škody:
- Odpovědnost za kompletnost nepoškozené dodávky nese dodavatel.
- Při uplatnění reklamace vám doporučujeme dodat nabývací doklady vztahující se k reklamovanému zboží, jakými jsou doklady o koupi (faktura nebo paragon). Při uplatnění reklamace zasláním zboží přijmeme takovou zásilku pouze ve formě doporučené zásilky, nikoliv dobírkou.
- Při reklamaci chybějícího zboží kontaktujte naše odbytové oddělení (viz uvedené kontakty) e-mailem, telefonicky či písemně a toto vám bude po předchozí informaci bezplatně obratem zasláno.
- Pokud zjistíte poškozené zboží po rozbalení zásilky, je nutno o této závadě neprodleně informovat naše odbytové oddělení. Poškozené zboží nám vrátíte jako doporučenou zásilku a toto vám bude neprodleně vyměněno za nové.
- Reklamace chybné expedice (na daňovém dokladu je uvedena správná kniha, ale v zásilce byla doručena kniha jiná), zašlete chybnou knihu s kopií dokladu o koupi na naši adresu, obratem a bezplatně vám zašleme správnou knihu.
- V případě sporné reklamace rozhodneme do 3 pracovních dnů, a pokud není dohodnuto písemnou formou jinak, vyřídíme reklamaci do 30 dnů od uplatnění vaší reklamace. Náklady na přepravu v případě uznané reklamace jdou na vrub dodavatele.
Odstoupení od smlouvy:
- Odstoupit od kupní smlouvy (bez uvedení důvodu a bez sankce) lze do 14 dnů od převzetí předmětu objednávky v rámci kupní smlouvy uzavřené na dálku (pomocí internetu). Odstoupení od smlouvy musí být doručeno do 14 dnů od převzetí zboží, nestačí pouze zaslat zboží bez formálního odstoupení od smlouvy. Upozorňujeme, že takto nelze řešit případnou reklamaci vadného zboží – viz kapitola o reklamaci a odpovědnosti za vady.
- Zboží můžete vrátit osobně v sídle nakladatelství nebo zasláním zboží formou doporučené zásilky, nikoliv dobírkou.
- Vrácení kupní ceny za zboží provádíme bankovním převodem na vámi uvedený účet, případně po domluvě lze provést vrácení peněz jiným vhodným způsobem. Peníze vrátíme do 30 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
- Náklady na poštovné v případě odstoupení od kupní smlouvy nevracíme.
- Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží vyjmenované v Občanském zákoníku, § 53, odst. 8:
- na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,
- na dodávku novin, periodik a časopisů.
- Zboží lze vrátit v případě, pokud není dodáno podle přání zákazníka, nejeví známky poškození a jsou-li dodány veškeré nabývací doklady vztahující se k vrácenému zboží, jakými jsou doklady o koupi (faktura nebo paragon).
Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 15.6.2022.